wtorek, 17 czerwca 2014

CHLEBEK BANANOWY Z ORZECHAMI W KARMELU



Ciasto bananowe zwane również chlebkiem bananowym, pochodzi z książki Sophie Dahl. Wykonanie go zajmuje kilka minut, a efekt po wyjęciu z piekarnika jest niesamowity. Lekkie, wilgotne ciasto, które dodatkowo wzbogaciłam jeszcze orzeszkami ziemnymi w karmelu. Wychodzi zawsze, co daje mu przewagę nad innymi wypiekami. Posmarowane masłem, dżemem czy zjedzone bez dodatków zawsze smakuje wybornie.
Propozycja na długi weekend, szybka i prosta, żeby skorzystać z jak największej ilości czasu wolnego

- aleksandra


Chlebek bananowy z orzechami w karmelu
Składniki ciasta:
- 75g miękkiego masła
- 4 dojrzałe banany, rozgniecione
- 200g (1 szklanka) cukru trzcinowego
- 1 jajko, rozkłócone
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- szczypta soli
- 170g maki

Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C (160 stopni C w termoobiegu). Wysmaruj masłem keksówkę o długości 20cm.
Włóż rozgniecione banany do dużej miski. Utrzyj je z masłem, cukrem, jajkiem i ekstraktem waniliowym. Dodaj sodę i sól, a na końcu ostrożnie wymieszaj z mąką. Przełóż masę do przygotowanej foremki. Piecz 1 godzinę, wyjmij i odstaw do ostygnięcia, a później polej orzechami w karmelu.

Orzechy w karmelu:
- 2 garście orzechów ziemnych niesolonych
- 150g masła
- 150g cukru
- 150ml śmietanki 36%
- 10g soli morskiej
- 50g mlecznej czekolady

Karmel przygotowujemy wcześniej. Wychodzi go dość dużo. My do ciasta bananowego potrzebujemy zaledwie 4 łyżki już ostudzonego karmelu. Jeżeli nie będziecie mieli okazji wykorzystać go od razu, wówczas wstawcie go do lodówki-może tam spędzić całe dwa miesiące.
Mało rozpuszczamy w rondelku, dodajemy cukier, aż się rozpuści i gotujemy ok 5 minut. Zdejmujemy z ognia, dodajemy śmietanę i sól, zagotowujemy, zdejmujemy z ognia i dorzucamy czekoladę. Mieszamy. Przelewamy do słoika i studzimy.
Do rondelka przekładamy 4 łyżki karmelu, podgrzewamy go i dodajemy orzechy. zestawiamy z ognia i mieszamy. Tak przygotowane orzechy przekładamy na ciasto bananowe.

Smacznego

8 komentarzy :

  1. Odpowiedzi
    1. Te orzechy mają moc w tym chlebku! Boskie na miarę swojej boskości. Dzieki..pozdrawiam..;)

      Usuń
  2. Robiłam to ciasto, ale nie powaliło mnie na nogi. Może właśnie z powodu braku jakichkolwiek dodatków. Z tymi orzechami jednak musi smakować wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie to ciasto bez orzechów też nie powaliło na nogi - chociaż tyle pozytywnych słów na jego temat się nasłuchałam i naczytałam. Jednak spróbowałam ponownie i trafiłam w 10..orzechy w karmelu..efekt niesamowity, a wykonanie banalne. Spróbuj, mam nadzieję że ta wersja przypadnie ci do gustu..;) pozdrawiam

      Usuń
  3. Uwielbiam go :) Z karmelowymi orzechami musiał smakować bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń