środa, 20 czerwca 2012

Muffiny na powitanie lata.

Muffiny tak lubiane przeze mnie, a tak rzadko pieczone. Już jakiś czas temu upatrzyłam sobie przepis na ich zrobienie na Kwestii Smaku.Dzisiaj z samego rana zabrałam się do pracy i  po zjedzeniu jeszcze ciepłego muffina zaczęłam się zastanawiać czemu tak długo czekałam na ich zrobienie. Wyszły przepyszne. Słodkie, miękkie, wilgotne z dodatkiem dżemu wiśniowego, który dodaje lekkiej kwasowości. One są obłędne. Polecam!


Muffiny z dżemem wiśniowym i kolorową posypką.
Składniki:
- 1 i 1/2 szklanka mąki pszennej
- 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
- 3/4 szklanki cukru
- 1-2 łyżki cukru waniliowego
- 1 łyżeczka sody
- szczypta soli
- 1/2 szklanka wody
- 1/2 szklanka jogurtu
- 1/2 szklanka oleju
- 1 łyżeczka likieru
- 12 łyżek dżemu wiśniowego

Lukier:
- 4 łyżki cukru pudru
- 1 i 1/2 łyżka wody
- 1 łyżeczka likieru
Cukier puder, wodę i lukier wymieszać dokładnie w filiżance.

Dodatkowo:
- posypka kolorowa

Wykonanie:
Do dużej miski wsypać wszystkie suche składniki: mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną, cukier, cukier waniliowy, sodę oraz sól. Połączyć je ze sobą. Następnie wlać wodę, olej, jogurt oraz likier. Wszystko wymieszać, ale niezbyt długo. Mogą być grudki ale nie należy się nimi przejmować. Formę na muffiny wyłożyć papilotkami. Wypełnić je do połowy ciastem, na które wyłożyć po łyżce dżemu. Resztą ciasta dopełnić papilotki. Wstawić do nagrzanego piekarnika do 175 stopni i piec około 25 minut. Po upieczeniu pozostawić na 15 minut do ostygnięcia, a następnie wyjąć je z formy. Lukrujemy muffiny i posypujemy je posypką.







1 komentarz :