wtorek, 28 października 2014

BEZY SŁODKO-SŁONE






Lubię bezy chociaż zawsze na jednej się kończy, bo ich słodycz mnie przerasta. Ze względu na to, że chciałam ich zjeść więcej postanowiłam zrobić krem, który zminimalizuje ich słodycz. Ubiłam śmietankę, niesolone orzeszki ziemne podprażyłam na patelni i zmiksowałam na proszek, dodając je następnie do śmietanki. Przełożyłam bezy kremem i posypałam solonymi orzeszkami. Wyszło świetnie. Delikatnie i lekko słonawo. 

~ aleksandra



BEZY SŁODKO-SŁONE
(8 złożonych bez)

Bezy (z tego przepisu)
Krem:
- 250ml śmietanki 36%
- 1/2 szklanki niesolonych orzeszków ziemnych
- 1/2 szklanki solonych orzeszków ziemnych

Bezy przygotowujemy według przepisu podanego w linku. 
Niesolone orzeszki wrzucamy na suchą patelnię i prażymy około 5 minut, do momentu aż się zarumienią. nie powinny się podpalać. Następnie wrzucamy je do blendera i miksujemy na proszek. Przesypujemy do miseczki żeby przestygły. Orzeszki solone siekamy nożem na mniejsze części. Śmietankę ubijamy na sztywno (można dodać 1-2 łyżki cukru). Dodajemy do niej niesolone orzeszki. Dokładnie mieszamy, żeby śmietana połączyła się z orzeszkami. Gotowym kremem (można odłożyć 1/4 kremu) smarujemy połowę bez, na górę kładziemy pozostałe bezy. Na wierzchu można rozprowadzić odłożoną część kremu i posypać solonymi orzeszkami. 

Smacznego!



3 komentarze :

  1. oj, lubię to co bezowe i słodkie! słony smak podkreśla słodycz, na zasadzie kontrastu - podoba mi się taki zestaw.

    OdpowiedzUsuń