czwartek, 2 października 2014

JABŁKA ZAPIEKANE Z KASZĄ I BAKALIAMI


                                     


Jesień nadeszła. Liście lecą z drzew. Jabłek na straganach pełno i aż nie wypada wrócić do domu bez jednej sztuki. Ja wracałam z rynku z głową do góry bo miałam całą siatkę wypełnioną tymi owocami. Uwielbiam jabłka. To mój faworyt wśród owoców. Jabłek w domu nie może zabraknąć. To taka podstawa jak jajka, mąka, cukier i ziemniaki. Zawsze z tych produktów coś zrobisz. 
Tym razem jabłka wykorzystałam w inny sposób. Zapiekłam je jak to się robiło w czasach mojego dzieciństwa. Nawet zapomniałam jak ten prosty i bardzo smaczny deser smakuje. Kiedyś gościł na stole często w chwili obecnej troszkę zapomniany ale może wróci na piedestały. Każdy kto kiedyś miał okazję skosztować zapiekanych jabłek na pewno ma swój ulubiony farsz do nich. Ja cały czas szukam - chociaż jabłka wypełnione mnóstwem bakalii i oblane sosem waniliowym, a do tego kulka lodów waniliowych to jak na razie mój faworyt. Dzisiejsza propozycja jest troszkę inna i bardziej treściwa. Nie jest to deser do podania bezpośrednio po obiedzie. Jabłko jest syte, soczyste i wypełnione mnóstwem bakalii i kaszy jaglanej z dodatkiem miodu i pianek mashmallow. Niesamowita rozpusta, której ciężko się oprzeć, choćby ze względu na przepiękny zapach wydobywający się z pieca. Upiecz sobie takie jabłka, obojętnie z jakim nadzieniem, a dzieciństwo powróci do Ciebie wielkimi krokami.

miłego
~ aleksandra



JABŁKA ZAPIEKANE Z KASZĄ I BAKALIAMI
( 4 porcje)

Składniki:
- 4 jabłka
- 0,5 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej na sypko
- 1 szklanka bakalii
- 4 pianki mashmallow
- 2 łyżki miodu
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 łyżeczka imbiru

Piekarnik nagrzewamy go 180 stopni. 
Blaszkę (sam spód) wykładamy papierem do pieczenia.
Jabłka myjemy, wycieramy i ścinamy wierzch. Wydrążamy środek, uważając żeby nie zrobić w skórce dziury. 
Kaszę, bakalie, pianki pokrojone w kostkę, miód, cynamon oraz imbir przekładamy do miski i mieszamy. Do wydrążonych jabłek przekładamy nadzienie z kaszy, lekko dociskamy ręką i nakrywamy je odkrojonym wierzchem. Układamy na blaszce i wstawiamy do piekarnika. Pieczemy 30-40 minut - w zależności od rodzaju użytych jabłek. Można podać z jogurtem greckim i obsypać je cynamonem wymieszanym z cukrem pudrem.

Smacznego!





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz