środa, 5 listopada 2014

SERNIK NA WIEJSKICH SERKACH





Przepis na ten sernik powstał już dawno temu. Kiedyś nie miałam tyle odwagi, żeby wrzucać do miski to co nasuwa mi moja wyobraźnia. Raczej wolałam trzymać się przepisu i może delikatnie go modyfikować. Dlatego swoje pomysły zapisywałam na kartkach i pozostawiałam do zrobienia na "kiedyś". Oczywiście kiedy się zdecydowałam na wypróbowanie danej receptury niekiedy mnie zawodziła. Jednak ten przepis na sernik to strzał w dziesiątkę. Konsystencja kremowa, lekko kwaskowaty i mało słodki. Spód piernikowy to coś nowego. Zawsze w grę szła przyprawa do piernika tym razem odeszła w zapomnienie, a na pierwszy plan poszły prawdziwe pierniki. Ciekawa propozycja dla osób lubiących lekko kwaskowate serniki. 

~ aleksandra





SERNIK NA WIEJSKICH SERKACH
(tortownica 22cm)

Spód:
- 100g pierników
- 63g masła
- 1 łyżka kakao
- 90g herbatników 

Masa serowa:
-  500g serka wiejskiego (zmiksowanego na gładką masę)
- 125g ricotty
- 300g twarogu śmietankowego (trzykrotnie mielonego)
- 3/4 szklanki smietany 18%
- skórka i sok z 1/2 cytryny
- 1 szklanka cukru
- 4 jajka
- 1 opakowanie budyniu śmietankowego
- 2 łyżki kaszy manny

Dodatkowo:
- kakao
- pierniki zmiksowane na proszek 

Piekarnik nagrzać do 170 stopni. Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia.
Pierniki razem z herbatnikami zmiksować na proszek. Masło rozpuścić i dodać je do suchych składników razem z kakao. Wymieszać żeby składniki się połączyły i wyłożyć przygotowaną masą dno tortownicy. Dobrze wyrównać. Wstawić do lodówki na czas przygotowywania masy serowej.

Do dużej miski wbić jajka i wsypać cukier. Ubić do momentu powstania jasnej i puszystej masy. W osobnej misce połączyć ze sobą serek wiejski z ricottą, twarogiem, śmietaną oraz sokiem z cytryny. Do masy jajecznej wsypać budyń i kaszę manną. Na końcu dodawać po łyżce twarogu. Ubijać tylko do połączenia się składników. Gotową masę serową przelać na schłodzony spód. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temperaturze 170 stopni przez godzinę. Zmniejszyć do 150 stopni i piec kolejne 1,5 godziny. Sernik wyjąć z piekarnika i ostudzić. Następnie wstawić do lodówki na kilka godzin (najlepiej na całą noc). Po wyjęciu oprószyć go kakao i posypać zmiksowanymi piernikami.  


Smacznego!





14 komentarzy :