poniedziałek, 3 listopada 2014

CIASTO DO OWOCÓW



Kolejne proste ciasto które robiłam jak byłam mała. Kręciłam je starym mikserem i piekłam w prodiżu. Zapach który wtedy roznosił się po mieszkaniu jest nie do opisania i wart zapamiętania. Teraz to ciasto wypieka moja mama, a ja czuję się jak dziecko kiedy mnie nim częstuje. Dla niej  i tak zawsze pozostanę jej małą córeczką, którą uczyła piec. 
Ciasto jest wilgotne i można do niego użyć owoców zarówno świeżych jak i mrożonych. Wskazane jest również pieczenie go z kruszonką, chociaż u nas zawsze kończy się na cukrze pudrze, a jeśli chcemy poszaleć to ubijamy dodatkowo śmietanę.

~ aleksandra


CIASTO DO OWOCÓW

przepis poniżej jest zapisany w taki sam sposób w jaki istnieje w naszej książce kucharskiej.

4 białka ubić
                     + 1 szklanka cukru
                     + 4 żółtka

2 szklanki mąki 
                     + 1 opakowanie proszku do pieczenia } dodać do masy jajecznej

Na końcu dodać 1 kostkę roztopionej jeszcze ciepłej margaryny.

Na ciasto wyłożyć owoce. Piec 45 minut w 180 stopniach.

Podawać z cukrem pudrem i bitą śmietaną.

Ciasto na zdjęciach jest bez owoców w cieście. Taka wersja również jest bardzo poprawna i smaczna.

Smacznego!




2 komentarze :