czwartek, 9 kwietnia 2015

ROLADA CZEKOLADA Z TRUSKAWKĄ

                                        

                                    


Przyznam się szczerze, że to moja pierwsza rolada w życiu  (skupiłam się bardziej na biszkopcie niż na nadzieniu). Poważnie nigdy jej nie piekłam, bo zawsze miałam wrażenie że jest mega trudna do zrobienia. I teraz wiem w jakim błędzie żyłam przez tyle lat. 
Pamiętam lata dzieciństwa kiedy zajadałam się roladami, a także omletami biszkoptowymi z bitą śmietaną. Kupowaliśmy je w mojej ulubionej cukierni i zanim dojechaliśmy do domu mojego przydziału już nie było. Teraz takie słodkości to rzadkość na cukierniczych półkach. I nawet nie jest mi przykro, bo jaka to jest przyjemność zrobić sobie takie cudo samemu w domu. 
Wizualnie moja pierwsza rolada nie zdobyłaby pochwał ale smakowo jest pierwsza klasa. Następne będę ładniejsze - już ja się o to postaram ;)
A wy o jakich smakach lubicie rolady?

~ aleksandra






 ROLADA CZEKOLADA Z TRUSKAWKĄ
(forma 35x28)

Biszkopt:
- 3 jajka
- 40 g cukru
- 15 g kakao
- 25 g mąki pszennej
- 5 g mąki ziemniaczanej

Nadzienie:
- 400 g białego sera
- 5 łyżek dżemu truskawkowego
- 200 g świeżych truskawek
- 2 łyżki cukru pudru (opcjonalnie)

Wykonanie:

Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni. Dno blaszki wykładamy papierem do pieczenia.

W misie miksera ubijamy jajka i cukier na jasna i puszystą pianę. W osobnej misce mieszamy kakao i obie maki. Do masy jajecznej dodajemy suche składniki i mieszamy sprawnymi ruchami przy pomocy szpatułki tylko do połączenia się składników. Gotową masę wylewamy na przygotowaną wcześniej blaszkę i wstawiamy na 12 minut do nagrzanego piekarnika.
Po upieczeniu przekładamy biszkopt na papier do pieczenia posypany cukrem pudrem. Z wierzchu również posypujemy go cukrem i zwijamy jeszcze ciepły w rulon. Gdy ostygnie rozwijamy go i rozsmarowujemy na nim nadzienie. Zwijamy ponownie i wstawiamy do lodówki na nie mniej niż godzinę.

Biały ser i cukier ucieramy mikserem przez około 1-2 minuty. Dodajemy do niego dżem. Na końcu wrzucamy pokrojone w kostkę truskawki i delikatnie mieszamy z masą serową. 

Przed podaniem posypujemy kakao. 


Smacznego!







2 komentarze :