wtorek, 5 czerwca 2012

ROLADKI Z JARMUŻEM

Jedliście już jarmuż? 
Ja dziś miałam pierwszą taką okazję. Zobaczyłam go w markecie i zbyt dużo o nim słyszałam, żeby nie wrzucić go do koszyka. Zapłaciłam, wróciłam do domu i co teraz? Nie wiedziałam jak się do niego zabrać. Urwałam kawałek, posmakowałam. Przewertowałam kilka stron w internecie, żeby dowiedzieć się więcej na jego temat. Jest to odmiana kapusty, która pachnie podobnie do kalafiora i brokuła. Jarmuż uważany jest za bardzo zdrowe warzywo, bogate w silne przeciwutleniacze i właściwości przeciwzapalne.Jest to także bardzo dobre źródło wapnia. Można go jeść na kilka sposobów: na surowo, gotowany, smażony, zapiekany...I tak narodziła się moja miłość do tego warzywa. 
Mimo sporej już wiedzy na jego temat nadal nie wiedziałam co z nim zrobić. W lodówce produktów nie za dużo, ale na pierwszy plan rzuciło mi się ciasto francuskie, boczek, marchewka i serek typu włoskiego. Nic mi więcej nie pozostało jak połączyć wszystkie te składniki, podsmażyć, zawinąć w ciasto francuskie i zapiec w piekarniku. Jak się udało? Roladki wyszły boskie. Delikatne, kruche z lekkim posmakiem boczku. Nadające się zarówno na lekką kolację, przekąskę, jak i dodatek do zupy. Jeżeli będziecie mieli kiedyś okazję na zakup jarmużu nie wahajcie się. Naprawdę warto!

Roladki z ciasta francuskiego z jarmużem.
Składniki:
- opakowanie ciasta francuskiego
- 100g jarmużu
- 100g boczku ugotowanego
- 1 marchewka (90g)
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 110g serka typu wiejskiego
- oliwa
- sól, pieprz






Wykonanie:
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. 
Jarmuż opłukać, podrzeć na mniejsze kawałki i wrzucić na patelnię z rozgrzaną oliwą. Podsmażyć (około 4-5minut). Przełożyć do miski, gdy troszkę ostygnie pokroić na mniejsze kawałki. Boczek pokroić na mniejsze kawałki i wrzucić na rozgrzaną patelnię. Cebulę i czosnek obrać, pokroić w kostkę i dodać do boczku. Podsmażać na małym ogniu. Obrana i opłukana marchewkę utrzeć na tarce o małych oczkach i dodać do składników na patelni. Podsmażać jeszcze 5 minut, a następnie dodać jarmuż. Wszystko dokładnie wymieszać. Przełożyć do miski i pozostawić na 10-15 minut, żeby farsz lekko ostygł. Następnie połączyć z serkiem typu włoskiego. Doprawić solą i pieprzem. Dokładnie połączyć składniki. 
Ciasto francuskie rozwałkować na obsypanej mąką stolnicy na prostokąt. Rozsmarować na nim farsz z jarmużu. Zwijać w rulon zaczynając od dłuższej strony. Pokroić na 10 roladek. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia poukładać roladki i lekko rozpłaszczyć je dłonią. Posmarować roztrzepanym jajkiem i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec 20-22 minuty.






5 komentarzy :

  1. przyznam, że pierwszy raz o nim słyszę:p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się nie dziwię, bo nie jest to rozpowszechnione warzywo, a dostać go też nie jest łatwo. Ale jak będziesz Kasiu miała kiedyś okazję to się nie wahaj i kup. Pzdr

      Usuń
  2. Niestety nigdy go nie spotkałam na żadnym targu ani w sklepie. Takie roladki zawsze są mile widziane, zwłaszcza w takiej ładnej oprawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję..Ja przypadkiem trafiłam na niego w Auchan, zapakowany w 0,5 kg opakowanie w cenie 5 zł. Pzdr

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam nigdy, muszę spróbować, dzięki

    OdpowiedzUsuń