poniedziałek, 18 lutego 2013

JOGURTOWE "LODY"

Czasami nie mam ochoty na ciasto, ciasteczka, wykwintne desery. Nawet lody z najlepszej lodziarni nie potrafią mnie zadowolić. Mam jednak na ten stan niezawodny sposób. Kupuję ulubiony gęsty jogurt, śmietanę 36%, w domu wyjmuję z szafki cukier puder i miód. Mieszam wszystko i wstawiam do zamrażalnika i przez parę godzin staram się nie zbliżać do kuchni. W rondelku podgrzewam sobie dżem o tym samym smaku co jogurt, a następnie polewam nim zamrożony jogurt. Zasiadam w fotelu i od tej chwili nie ma mnie dla nikogo. Polecam!

Mrożony jogurt truskawkowy.
Składniki:
- 300g gęstego jogurty ( u mnie truskawkowego)
- 200g śmietant 36%
- 2 łyżki cukru pudru
- 1 łyżka miodu

- pół słoika dżemu












Wykonanie:
Jogurt przekładam do miski, dodaję śmietanę, cukier puder i miód. Mieszam wszystko dokładnie za pomocą trzepaczki. Wyrównuję z góry i przykrywam masę woreczkiem foliowym. Wstawiam do zamrażalnika na noc. Można mieszać jogurt co 30-40 minut jednak nie jest to czynność obowiązkowa.
Dżem podgrzewamy w rondelku i polewamy nim zamrożony jogurt. 




2 komentarze :