czwartek, 11 września 2014

ŚWIETNA DROŻDŻÓWKA ZE ŚLIWKAMI


Szok przeżyłam jak zobaczyłam rosnące ciasto w piekarniku. Blacha wypełniona, aż po brzegi a ja ze strachem w oczach modliłam się, żeby już bardziej nie urosło. I to chyba pomogło, bo nie drgnęło już wzwyż ani centymetr.
Drożdżowe ma coś w sobie, co mnie ciągle kusi to spróbowania nowego wariantu. Jednak z tym drożdżowym jest tak, że ciągle kaprysi. To temperatura składników mu nie odpowiada, to w pomieszczeniu jest za ciepło, drożdże nie te i tak non stop. Zagłębiłam się bardziej w ten temat i spisałam specjalnie dla Ciebie ważne czynności, które pomogą nam upiec niejedną szokującą drożdżówkę. Ale o tym napiszę jutro.
Przepis pochodzi ze strony "Gotuję bo lubię". Drożdżówka jest rewelacyjna, wilgotna, długo utrzymująca świeżość, rośnie jak na drożdżach i prezentuje się niesamowicie ;) Wypróbuj i przeżyj szok jak ja.



 Drożdżówka ze śliwkami
(25x35)

Ciasto:
- 600g mąki pszennej
- 30g świeżych drożdży
- 250ml mleka
- 100g masła
- 2 łyżki mascarpone/jogurtu greckiego
- 2 jajka
- 5 łyżek cukru
Dodatkowo:
- 650g śliwek lub innych owoców
- 3 łyżki cukru
- 100g płatków migdałowych

W rondelku podgrzej mleko (5 łyżek odejmij i podgrzewaj lekko, żeby było ciepłe), masło, cukier, mascarpone lub jogurt. Masło powinno się rozpuścić, a składniki wymieszane łyżką powinny się połączyć i być ciepłe. Odstaw do ostygnięcia Do odjętego mleka rozkrusz drożdże i wsyp dodatkowo 2 łyżeczki cukru. Wymieszaj i odstaw na 10-15 minut do wyrośnięcia.
Do ostudzonego mleka dodaj jajka i energicznie mieszaj trzepaczką, żeby składniki się połączyły. Na blat wysyp mąkę, robimy dołek i wlej do niego wyrośnięte drożdże. Mieszaj za pomocą widelca. Następnie partiami dodaj mleko, z masłem i jajkami. Po każdym dodaniu dobrze połącz z mąką. Po dodaniu ostatniej partii odkładasz widelec i zaczyna się praca rękoma. Zagniataj ciasto do momentu kiedy stanie się elastyczne, nie będzie się kleić do rąk ale jego konsystencja będzie dość luźna. Ciasto przełóż do miski wysypanej mąką, przykryj ściereczką (wierzch ciasta tez możesz podsypać mąką) i odstaw do podwójnego wyrośnięcia (ok 1 godziny).
Piekarnik nagrzej do 180 stopni.
Gdy ciasto podrośnie przełóż je do blaszki wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą lub wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu rozłóż przekrojone na pół śliwki, posyp je cukrem i płatkami migdałowymi. Wstaw do nagrzanego piekarnika na około 35 minut i przezywaj szok jak ja.





Smacznego!
aleksandra

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz