środa, 3 sierpnia 2016

NAJLEPSZE BRZOSKWINOWE CIASTECZKA


Przy pieczeniu ciast prawie zawsze zostają jakieś resztki. Często nie wiadomo co z nimi zrobić. Najczęściej je wyrzucamy albo od niechcenia zjadamy. Ja jednak staram się je za każdym razem jakoś wykorzystać. Dzisiaj stworzyłam z nich przepyszne ciasteczka brzoskwiniowe i z czarnej porzeczki. Jakiego typu resztek użyłam: biszkopt jasny, biszkopt ciemny oraz dżem z czarnych porzeczek i dżem brzoskwiniowy. Zrobienie ciasteczek jest niezwykle proste i szybkie. Za każdym razem możemy użyć innego dżemu i innego rodzaju suchego ciasta, które nam zostało (mrożone tez mile widziane) co pozwoli nam na uzyskanie zupełnie innego smaku. 

~ aleksandra



BRZOSKWINIOWE CIASTECZKA
( ok 16-18 sztuk)

- 200 g płatków owsianych
- 100 g jasnego biszkoptu
- 50 g ciemnego biszkoptu
- 200 g mieszanki śniadaniowej
- 50 g oleju kokosowego
- 100 g miodu
- 150 g dżemu brzoskwiniowego

Wykonanie:
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Blaszkę na ciastka wyłożyć papierem do pieczenia.

Biszkopt pokruszyć rękoma. Wszystkie składniki oprócz dżemu umieścić w misce i połączyć ze sobą. Na końcu dodać dżem i delikatnie wmieszać go w masę ciasteczkową. Można do połowy masy dodać inny dżem (ja tak zrobiłam).

Za pomocą łyżki i dłoni formować kulki i rozłożyć je w niewielkich odległościach od siebie na blaszce. Lekko rozpłaszczyć dłonią i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec 35 minut. Ostudzić i zjeść. 

Smacznego!







1 komentarz :

  1. Już wyobrażam sobie ich smak! Muszą być cudowne :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń